Melwin & jobbelijobb

Godkväll kära bloggläsare!

Som ni redan vet har jag spenderat dagen i stallet. Två pass på Melwin blev det, yäy! Verkligen roligt!

Jobbet blev ganska mycket då det tydligen inte hade blivit gjort som det skule igår, men det är ju sånt som händer. Jag & Amanda skulle mocka och strö lösdriften samt strö i stallet. Vi började med att mocka lösdriften och efter ca. 6 skottkäror var allt(då allt var smutsigt) ute. Sen gick vi ner för att göra påsar. Vi hade 6 påsar som vi proppade om och om igen med hö för att strö med. 36 påsar blev det på lösdriften, hehe det gick knappt att gå där sen, men vi hade fått "order" om att strö mycket så det gjorde vi. Till stallet behövde vi 10 påsar med hö till samt 16(köpta klargjorda) påsar med pellets. Hehe, det tog ett tag kan man säga men det var inte så jobbigt trots allt då det är ett ganska lätt jobb, bara lite långtråkigt :)
Jobbet var helt klart värt Melwin-ridningen :)

Igår funderade jag på om jag skulle fråga om jag kunde jobb-rida idag då jag, för det första såklart ville rida, men samtidigt ville jag bränna några kalorier efter jul-mellandagarna-nyår. Det tror jag att jag lyckades med också, wiho, haha :)

här har vi någon flitig människa som kör en skottkära till gödselstacken för ett par år sedan. Observera att managen inte finns med på bilden, man känner knappt igen sig x)

Kommentarer
Postat av: Myran

Tänk att det såg ut så innan :P

2012-01-03 @ 22:11:12
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback